“Evangelie, Israël en toekomst”

Er is bestaat best veel verwarring over het Israël-Gaza conflict. Niet in de laatste plaats binnen de kerk. Soms leidt dat tot gepolariseerde meningen maar vaker nog blijft het onderwerp onbesproken.

In het licht van de Bijbel is dat laatste eigenlijk onbestaanbaar. De Bijbel spreekt namelijk van begin tot eind over verleden, heden en toekomst van Israël en wat God voor en door Israël heeft gedaan in deze wereld! Een goede Bijbelse kijk op het huidige Israël is dan ook cruciaal voor iedere christen.

Als Christengemeente Den Bosch hebben we daarom ds. Oscar Lohuis uitgenodigd om dit najaar een drietal studie-avonden te houden in Den Bosch. Oscar is lange tijd voorganger geweest van verschillende gemeenten en heeft nu een fulltime bediening als gastprediker, evangelist en bijbelleraar in kerkdiensten, jongerenbijeenkomsten, conferenties etc. Hij heeft diverse reizen naar Israël begeleid en heeft intussen veel kennis opgebouwd van zowel de Bijbelse kijk en geschiedenis, de situatie van het huidige Israël en de toekomst van Israël zoals dat in de Bijbel naar voren komt.

De thema’s van de drie studie-avonden;

Donderdag 24 oktober:
De strijd tegen Israël en Jeruzalem in de eindtijd

Op 7 oktober 2023 is Israël overvallen door een grote menigte terroristen die ongekende gruwelijkheden hebben verricht op duizenden onschuldige burgers. Op alle raketten die vanuit de Gazastrook op Israël worden afgevuurd staat geschreven Al Quds, wat Arabisch is voor Jeruzalem. Ook de Bijbel spreekt duidelijk over strijd tegen Israël en Jeruzalem in de eindtijd.

Oscar zal ons meenemen door enkele Bijbelgedeelten en deze naast de actualiteit plaatsten en zien hoe profetieën steeds meer vervuld worden.

Donderdag 21 november:
Wat zegt de Bijbel over de toekomst van Israël?

Jezus heeft gezegd dat we moeten letten op de tekenen van de tijd. Het herstel van Israël is een van de meest duidelijke tekenen van de naderende verlossing, de wederkomst van Christus.

Wat zegt de Bijbel nog meer over de toekomst van Israël?

De hele wereld houdt zich voortdurend bezig met dat kleine landje. Ook daarom is het voor christenen belangrijk om na te denken over wat de Bijbel zegt over Israël.


Locatie
Sociaal Cultureel Centrum De Schans
Troelstradreef 160
5237 DE ‘s-Hertogenbosch

Tijden
De avonden beginnen om 20:00 uur en eindigen om 22:00 uur.
De zaal is open vanaf 19:30 uur.
De toegang is vrij. Er is gelegenheid om een gift te geven.

We zien deze avonden ook als gelegenheden van ontmoeting en bemoediging voor christenen uit de wijde omgeving.